10 Punktów Marketingowego Sprawdzianu

Zdobywanie nowych klientów jest procesem budowania zaufanych związków z ludźmi, którzy potrzebują Twoich produktów lub usług, po to, żebyś mógł zbudować silną firmę. A żeby tego dokonać potrzebujesz:

  • Pokazać się ludziom, którzy Cię nie znają
  • Rozwijać wiarygodność u tych, którzy chcą się o Tobie więcej dowiedzieć
  • Zachęcać wszystkich, którzy są wokół Ciebie, żeby zostali Twoimi klientami

Jeśli nie pozyskujesz wystarczającą ilość klientów, Twój marketing nie wykonuje swojej pracy w spełnianiu jednym z trzech powyższych punktów. Sprawdzian Marketingowy pozwoli Ci się dowiedzieć, gdzie w procesie zdobywania klientów, Twój marketing potrzebuje pomocy. Po dowiedzeniu się gdzie tkwi problem, będziesz mógł zadziałać, żeby go naprawić.

Te 10 pytań są następujące:

1. Ilu obcych dowiaduje się o moim biznesie?

Jeśli masz stronę internetową, ilu nowych odwiedzających masz tygodniowo. Jeśli odwiedzasz imprezy okolicznościowe, ilu nowych ludzi poznajesz, żeby ich bliżej poznać?

2. Czy wystarczająca ilość ludzi dowiaduje się o tym, że Twój biznes się powiększa?

Na przykład, czy otrzymujesz coraz więcej zupełnie nowych odwiedzających Twoją stronę internetową?

3. Ilu obcych zostaje potencjalnymi klientami, o których wiesz?

Potencjalny klient może znać Ciebie, ale ważniejsze jest, że Ty wiesz, że oni Cię znają. Dlaczego? Ponieważ jest ciężko zamienić potencjalnego klienta w klienta jeśli nie masz mnóstwa dowodów, żeby zademonstrować Twoją wiarygodność.

4. Czy pytasz się potencjalnych klientów jak do Ciebie dotarli?

Pytaj ich i notuj, czy znaleźli Cię przez ogłoszenie w prasie, przez Internet. przez znajomych. Będziesz mógł się dowiedzieć, które formę ogłoszenia dalej rozwijać.

5. Odzywaj się do swoich klientów regularnie.

Dzwoń, wysyłaj newsletter, zapisz ich adres mailowy.

6. Czy dajesz bezpłatne, bez zobowiązań możliwości, które pozwolą Ci zademonstrować jak możesz pomóc klientom rozwiązać ich problemy?

7. Kiedy klient do Ciebie dzwoni i jest wyraźnie zainteresowany kupnem czegoś od Ciebie, czy zadajesz pytania, żeby więcej się dowiedzieć o nich?

Na przykład, czy pytasz o problem, który chcą rozwiązać dzięki Twojemu produktowi, rezultat który chcą osiągnąć, czy oczekiwania jakie mają wobec Twojego produktu.

8. Czy tłumaczysz formalnie w formie propozycji czy nieformalnie w rozmowie, co klient powinien zrobić, żeby osiągnąć rezultaty, których oczekują?

9. Czy posiadasz sposób jasnego zapytania o zakup?

Jeśli czujesz, że „tak, mogę polecić produkt, którego Pan/Pani szuka”, to powinieneś to powiedzieć oraz poinformować klienta jakie są następne kroki.

10. Czy masz sposób „dopięcia transakcji” i przekazania klientowi, jakie są następne kroki?

Dopięcie transakcji oznacza, że obie strony formalnie są świadome, że „tak, chcemy razem dokończyć transakcji” i że Twój klient wie, co potrzebuje, żeby tego dokonać. Najczęściej, następny krok to podpisanie umowy, wpłata zaliczki lub całość wpłaty, itd.

Jak wypadłeś w teście?

Rezultaty tego 10-cio punktowego testu uwidaczniają, gdzie są Twoje słabe strony i nad czym musisz popracować, aby dopiąć więcej transakcji.

Jeśli nie wiesz ilu nowych klientów dowiaduje się o Twojej działalności (pytania 1-3) to musisz znaleźć sposób, żeby sprawdzać ilu masz odwiedzających lub potencjalnych kupujących.

Jeśli otrzymujesz dużo odwiedzających (obcych i potencjalnych), którzy rezygnują, powinieneś zacząć stwarzać propozycje, co możesz zaoferować klientowi (pytania 4-7).

Na koniec, jeśli masz dużo klientów, subskrybentów, członków, komentujących, którzy jeszcze nie są Twoimi klientami, musisz im to jasno zakomunikować, oraz udostępnić i ułatwić im formy zakupu. (Pytania 8-10).

Bez względu na to, w którym jesteś miejscu wśród tych 10-ciu punktów, zawsze możesz podjąć działania, żeby osiągnąć sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *