Porady Planu

O czym pamiętać przy tworzeniu Marketing Planu

  • Opis produktu musi mieć maksimum 100 słów
  • Bizne Plan musi być opracowany profesjonalnie bez względu dla kogo jest wykonywany.
  • Witryna www musi być węzłowata – internauta czyta szybko i co trzecie słowo
  • Rób produkt z branży na której się znasz lub którego się możesz szybko nauczyć, nie zlecaj specjalistom bo będziesz od nich uzależniony
  • Pracownicy mający małe dzieci pracują w rzeczywistości na 1/3 etatu
  • Długie godziny pracy we własnym biznesie, szczególnie w Polsce z powodu biurokracji urzędów, mogące mieć wpływ na związki i frustrację szczególnie w początkowym okresie
  • Podział odpowiedzialności szczególnie w trakcie przygotowań, np. jedno umawia spotkania, a drugie rozmawia
  • Strategiczne rzeczy ustalać razem, natomiast mniejsze delegować
  • Bunty rozwiązywać w zarodkach, gdzie są trzy osoby może być 2 przeciwko 1
  • Pamiętać, żeby ludzie nie skupiali się na obserwowaniu i wytykaniu innych tylko na koncentrowaniu się na własnej pracy
  • Największe emocje to ustalanie cen produktu, końcowa wizja produktu
  • Podczas spotkania z zespołu tylko jedna osoba powinna rozmawiać
  • Zwykle supermarkety testują nowe produkty w niewielkiej ilości sklepów
  • Stany emocjonalne i duchowe odbijają się na interesach
  • Dobry marketingowiec wczuwa się w klienta, stara się patrzeć z perspektywy zewnętrznej, a nie ze swojej (egocentrycznej)
  • Pomyśl o swoim kliencie wcześniej, przygotuj się zawczasu by zaspokoić jego potrzeby
  • Klient zawsze wybiera samozadowolenie
  • Klient musi mieć wrażenie, że sam wybrał produkt, czyli że zachował niezależność
  • Klient przeważnie myśli, że wie lepiej od ciebie i przynajmniej chce zachować takie wrażenie