Promocja Sprzedaży vs Informacja

Jeżeli chcesz osiągnąć wymierne efekty z ogłoszenia lub reklamy w postaci zwiększonej sprzedaży, stosuj następującą zasadę:

Przy redagowaniu reklamy stosuj formę promocyjną a nie informacyjną. Reklama promocyjna zdecydowanie lepiej zdaje egzamin z racji tego, że ogłasza konkretne produkty za konkretną cenę, co przyciąga uwagę klienta i zachęca do odwiedzenia sklepu lub punktu. Najlepiej zdają egzamin zdjęcia produktów i umieszczone obok nich ceny promocyjne, ewentualnie ceny producenta. Jeszcze lepiej, jak dodasz tam jakąś promocję, np. „przy zakupie za 100 zł a otrzymasz …”, lub „dwa w cenie jednego”, lub „przy zakupie telewizora dostaniesz mp3 gratis”. Przy takiej promocji podaj konkretną datę, kiedy promocja się kończy, w przeciwnym razie nie będzie ona mobilizować do podjęcia natychmiastowej decyzji kupna.

Dzięki temu, że Twoja inwestycja w reklamę zwróci się z nawiązką, z jeszcze większą chęcią zareklamujesz się w następnym numerze gazety/magazynu czy ulotki.

Reklama informacyjna polega na poinformowaniu klienta o korzyściach i zaletach. Taka reklama nie posiada konkretnej zachęty, żeby odwiedzić punkt lub sklep. Niestety, nadal większość reklam, które spotykamy w czasopismach to istne wyrzucanie pieniędzy w błoto. A już największe „naciąganie” wydawcy to  dzielnicowe, osiedlowe lub rejonowe gazetki wypełnione „reklamami” modułowymi, gdzie sklep hydrauliczny reklamuje się obok sklepu z zabawkami i usługami komputerowymi. Takie reklamy mogłyby spełniać swoje zadanie u schyłku XIX wieku, kiedy jedyną reklamą była informacja o istnieniu sklepu lub punktu.