Ceny psychologiczne

Nie wszyscy stosują tę technikę a ma ona kilka zalet, o których zaraz napiszę. Na wstępie krótki opis dla niewtajemniczonych. Cena psychologiczna to taka cena, która ma końcówkę 99, 95 lub 98. Czyli zbliża się do ceny zaokrąglonej, w tym wypadku 100, ale nią nigdy nie jest. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta, chodzi o psychologię. Klient nie postrzega ceny, że coś kosztuje aż 100 złotych, jego podświadomość widzi cyfrę 9 czyli coś tańszego.

Zaletą takich cen jest zwiększona sprzedaż aż o 8%. Zostało to przetestowane w praktyce przez specjalistów od marketingu. Jeżeli chcesz, żeby Twoja sprzedaż wzrosła o 8% to zastosuj się do tej strategii cenowej. Jeżeli Twoja księgowa narzuca Ci jakąś marżę i ustaliła Twoje ceny na przykład: 8,36, 9,21, 11,54 z powodzeniem możesz wszystkie uśrednić i ustalić na poziomie 9,99. Taka cena ułatwia klientowi decyzję zakupu, ułatwia zarządzanie, upraszcza pracę personelu i co najważniejsze zwiększa sprzedaż. Same korzyści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *