Czy wiesz, że testy wykazały, iż większość klientów, jeżeli widzi produkt bez ceny, wyobraża sobie cenę wyższą niż w rzeczywistości? Po prostu odejdzie z przekonaniem, że go nie stać. To rewelacyjne odkrycie dokonane dziesiątki lat temu przekonały detalistów do wystawiania cen publicznie, tam gdzie ich wcześniej nie było. Wystawianie ich przełożyło się bezpośrednio na zwiększoną sprzedaż. Od tego czasu zaczęła się rewolucja w publicznym eksponowaniu cen.
W Polsce wielu detalistów jeszcze wystawia produkty bez cen. Większość klientów nie pyta o ceny, choć chciałaby wiedzieć, ile kosztują. Klienci pytają jedynie o cenę produktu, którym są bardzo zainteresowani. Natomiast wielu z nich kupiłoby produkt, po dowiedzeniu się, że jest w akceptowalnej dla nich cenie.
Wniosek jest jeden niezaprzeczalny, dla 99,99% produktów, wystawianie cen zwiększa ich sprzedaż. Tylko produkty z najwyższej półki nie wymagają pokazywania cen, choć i tak ich sprzedawcy wystawiają je na widok publiczny. Bowiem, dla milionera kupującego kolię brylantową z diamentów, cena jest mniej ważna od prestiżu. Jeżeli więc chcesz zwiększyć sprzedaż, upewnij się, że wszystkie Twoje produkty na wystawach, półkach, w Internecie, w katalogach, mają wystawione widoczne ceny.