Mercator 3

Porady:

  • Przyznaj się (klientowi) jeżeli się boisz.
  • Przypomnij mu przyczyny, dla których powinien kupić.
  • Nie bądź zmieszany(a), niekompetentny(a), niepewny(a) siebie.
  • Bądź pomocny kupującemu.
  • Nigdy nie przerywaj klientowi.
  • Bądź entuzjastyczny(a).
  • Nie przekręcaj  nazwiska klienta.
  • Nie okazuj zniecierpliwienia.
  • Gorąco się witaj z mocnym uściskiem dłoni.
  • Uśmiechaj się.
  • Unikaj rozmów o polityce i religii.
  • Nie udzielaj komplementów, chyba że stwierdzają oczywisty fakt.
  • Podziwiaj klienta otoczenie.
  • Bądź zawsze pozytywny(a).

 

Ważne myśli i uwagi:

  • Twój wygląd jest istotny. Ludzie nie znają cię osobiście; 70% ich wstępnej opinii o tobie to twój wygląd, 20% to jak mówisz, a dopiero 10% reprezentuje to co mówisz.
  • Sprzedaż nie polega na ciągłym mówieniu, ale na zadawaniu pytań. Celem ich jest poznanie potrzeb klienta i pokazanie mu, że dany produkt może te potrzeby spełnić.
  • Dobry handlowiec pomaga klientowi w zakupie.
  • Bądź dumny(a) ze swojego zawodu. Nie sprzedajesz produktu ale samego(samą) siebie, a umiejętność sprzedaży samego(samej) siebie jest kluczem do twojej kariery.
  • Za pierwszym razem zwracaj się do klienta po nazwisku natomiast przy następnych możesz przejść na formę „Pani Ewo”.
  • Bądź entuzjastyczny(a) i zawsze pamiętaj o uśmiechu.
  • Zawsze podaj rękę klientowi bez względu na płeć.
  • Nie rób tylko dobrej prezentacji oferty, zrób sprzedaż.