- Przyznaj się (klientowi) jeżeli się boisz.
- Przypomnij mu przyczyny, dla których powinien kupić.
- Nie bądź zmieszany(a), niekompetentny(a), niepewny(a) siebie.
- Bądź pomocny kupującemu.
- Nigdy nie przerywaj klientowi.
- Bądź entuzjastyczny(a).
- Nie przekręcaj nazwiska klienta.
- Nie okazuj zniecierpliwienia.
- Gorąco się witaj z mocnym uściskiem dłoni.
- Uśmiechaj się.
- Unikaj rozmów o polityce i religii.
- Nie udzielaj komplementów, chyba że stwierdzają oczywisty fakt.
- Podziwiaj klienta otoczenie.
- Bądź zawsze pozytywny(a).
Ważne myśli i uwagi:
- Twój wygląd jest istotny. Ludzie nie znają cię osobiście; 70% ich wstępnej opinii o tobie to twój wygląd, 20% to jak mówisz, a dopiero 10% reprezentuje to co mówisz.
- Sprzedaż nie polega na ciągłym mówieniu, ale na zadawaniu pytań. Celem ich jest poznanie potrzeb klienta i pokazanie mu, że dany produkt może te potrzeby spełnić.
- Dobry handlowiec pomaga klientowi w zakupie.
- Bądź dumny(a) ze swojego zawodu. Nie sprzedajesz produktu ale samego(samą) siebie, a umiejętność sprzedaży samego(samej) siebie jest kluczem do twojej kariery.
- Za pierwszym razem zwracaj się do klienta po nazwisku natomiast przy następnych możesz przejść na formę „Pani Ewo”.
- Bądź entuzjastyczny(a) i zawsze pamiętaj o uśmiechu.
- Zawsze podaj rękę klientowi bez względu na płeć.
- Nie rób tylko dobrej prezentacji oferty, zrób sprzedaż.