Mercator 4

Nie przepraszaj za swoją prezentację

Nie przepraszaj za nic zaczynając prezentację. Powinieneś rozpocząć spotkanie pozytywnym wrażeniem. Twój klient nie chce słyszeć żadnych przeprosin.

 

Nie przepraszaj za:

  • Spóźnienie. Nigdy nie przychodź na spotkanie spóźniony. Aby temu zapobiec, zanotuj termin spotkania na 10-15 minut wcześniej, niż umówioną godzinę.
  • Brak przygotowania. Jeśli nie jesteś przygotowany do spotkania, nie powinieneś w ogóle na nie przyjeżdżać. Nie przygotowanie jest obrazą klienta i jest oznaką twojego braku wiarygodności.
  • Jakość twoich materiałów. Jeśli twoje pomoce prezentacyjne, wizytówki, druki zamówienia, broszury cenniki, itp., są brudne lub pogięte, zamień je przed spotkaniem.
  • Termin spotkania. Oboje zgodziliście się spotkać. Jeśli jest jakakolwiek przyczyna, dla której nie jest to dla klienta wygodne, nie myśl o tym. Jesteś tam teraz i powinieneś się skoncentrować na jednym – prezentacji.
  • Rozpoczęcie spotkania od przeprosin jest oznaką twojej słabości. Jeśli nie możesz okazać na początku swojej pewności siebie i kompetencji, dlaczego klient miałby słuchać do końca tego, co masz mu do powiedzenia? Czy słuchałbyś na jego miejscu?

Porady handlowca-championa

  • Jest powiedziane, że jednym z sukcesów  w tym zawodzie jest umiejętność promocji siebie w jak najbardziej pozytywnym sposób. Ta koncepcja nie tylko odnosi się do kontaktów z klientami, ale również jest drogą do sukcesu zawodowego w  twojej własnej firmie.
  • Aby wspomóc swoją karierę zawodową i udoskonalić stosunki ze współpracownikami, weź pod uwagę poniższe porady:
  • Poczuj się autorem swojej kariery zawodowej. Nakreśl plan długoterminowych i krótkoterminowych celów i zaprowadź system monitorowania swoich osiągnięć.
  • Traktuj każdego w pracy jak klienta. Pomyśl co mógłbyś zmienić, żeby współpraca z tobą stała się łatwiejsza. Weź pod uwagę cele twoich przełożonych i firmy w której pracujesz.
  • Bądź odpowiedzialny i konsekwentny. Zaproponuj swoją pomoc i poradę, nie tylko wtedy, kiedy jest w tym coś dla ciebie.
  • Bądź zauważalny. Dla poszerzenia znajomości i dla własnej kariery, zaangażuj się w zawodową, publiczną i kulturalną działalność poza twoją firmą.  Udoskonalisz tym również swoje umiejętności komunikacyjne w mowie i na piśmie.
  • Zadbaj o własny image. Twój wygląd zewnętrzny, sposób komunikowania się i zachowania budują wyobrażenie o tobie. Staraj się osiągnąć sukces i pewność siebie we wszystkim co robisz.