Audit Restauracji

 

Audit Restauracji – na przykładzie „Any Time”

Restauracja Any Time w Warszawie przy ul. Przejazd musiała zbankrutować. Wielu restauratorów może znajdzie tutaj jakieś analogie do swojej restauracji, które pomogą ustrzec ich od groźby bankructwa. Zapraszamy do literatury. Poniżej przyczyny bankructwa „Any Time”:

  1. Zawsze niemal puste witryny – tylko 2-3 ciastka albo owoce wystawione, a 90% witryna była pusta.
  2. Zimno – oszczędzanie na ogrzewaniu?
  3. Zimny wystrój, nie przytulny, nie zachęcający do przychodzenia.
  4. Brak specjalności dnia, tygodnia, etc.
  5. Brak reklamy drogą pocztową. Bardzo mało aktywny w reklamie i promocji.
  6. Ulotki, jeżeli były, nie były dystrybuowane i nie podkreślały zalet restauracji i nie zawierały okresowych promocji.
  7. Brak możliwości wydawania na wynos dostawy do domu. Notoryczny brak opakowań na wynos, do dań, kawy czy soku.
  8. Brak propozycji tematycznej: urodziny lub imieniny dzieci, dzień dziecka, Św. Mikołaj, prezenty dla dzieci, etc.
  9. Brak obiadów rodzinnych, np. w weekendy, żeby się wyróżnić.
  10. Kącik dla dzieci, pomysł bardzo dobry ale nie powinien być przy samym wejściu tylko znacznie od niego dalej, gdzieś w kącie. Obawy rodzica przed wyjściem dziecka na ulicę.
  11. Brak książeczek i kredek dla dzieci. Sam kącik z zabawkami super, tylko brakowało tych tanich przecież kilku elementów.
  12. Patio na bocznej ulicy zamiast na frontowej.
  13. Ciemno w restauracji. Jeżeli restauracja jest ciemna, powinny być punktowe światła lub kolorowe lampki na stolikach.
  14. Rozmieszczenie i umeblowanie bardzo źle zorganizowane: brak przepierzeń, brak elementów dzielących salę na mniejsze i przez to przytulne sektory. Cała odkryta sala może być odpychająca, przy braku ciepłego wystroju, na dodatek jeżeli jest niska frekwencja. Restauracja powinna była zrezygnować z połowy powierzchni, tylko po to, żeby nie świecić pustką. Jeżeli nastawiali się na wesela i dlatego utrzymywali taką powierzchnię to nie do końca był to trafiony cel z powodu: braku parkingów, złej promocji tej działalności z powodu braku widocznej wzmianki na ten temat. Z drugiej strony, restauracja starająca się o stałych klientów nie powinna urządzać wesel (jest to bolesna rezygnacja z jednodniowego zarobku ale niestety rzutuje na przyszłą frekwencję stałych klientów).
  15. Kilku klientów zwróciło uwagę, że półka z wazonami nad głowami klientów jest niebezpiecznie przechylona, czego przez pół roku nie poprawiono.
  16. Przez dobry miesiąc nie była naprawiona sokowirówka do soków.

 

Restauracja miała swoje zalety:

  1. Jedzenie bardzo smaczne i wyszukane. Umniejszał tę zaletę fakt, że przy pustej sali trzeba było czekać pół godziny.
  2. Bardzo miły personel i otwarty na zmiany w zamówieniu dań.
  3. Pyszne śniadania.
  4. Świeże, ciepłe bułeczki.

Jednakże, mało kto o tych zaletach wiedział z powodu braku Promocji.