Co widzisz w wyobraźni, kiedy słyszysz słowo „marketing”? Reklamy telewizyjne? Billboardy lub reklamy w czasopismach? Obrzydliwe reklamy, tworzone po to, żeby trafiły do twojej głowy i tam zostały? Jeśli dołączysz do tego reklamę w Internecie to zapewne widzisz wyskakujące okienka, popupy, banery na pół ekranu albo te najgorsze, natrętne nie dające się usunąć i przysłaniające czytany tekst?
One wszystkie są częścią kampanii marketingowej (mam nadzieję, bez tych obrzydliwych), ale żadna z nich z osobna, nie jest wystarczająca do uderzenia w znaczący segment rynku docelowego. Najbardziej skuteczny sposób dotarcia do potencjalnych klientów, zarówno w trybie online lub offline, jest wykorzystanie pełnej i jednolitej kampanii marketingowej.
Podczas rozsyłania wiadomości (lub towaru lub usługi) do całego świata, trzeba dostarczyć silne, jasne i mocne przesłanie. Poniższe dziesięć punktów są istotne w kampanii marketingowej, aby tego dokonać.
1) Branding
Branding może obejmować wszystko, od stworzenia logo, poprzez definicję wizerunku firmy, do określenia grupy odbiorców. Twoja marka jest twoją firmą i ważne jest, aby tą marką dobrze zarządzać i zawsze ją przedstawiać klientom.
2) Projekt
Nie ma znaczenia, czy tworzysz projekt do druku, strony internetowej, czy pakiet wizerunkowy korporacji, prawidłowy projekt może pomóc zaprezentować image, który jest z klasą, profesjonalny i zapamiętywany. Mówi się, że nie otrzymasz nigdy drugiej szansy, żeby zrobić pierwsze wrażenie. A w dzisiejszym, szybko przemijającym świecie, masz mniej czasu żeby zrobić to pierwsze wrażenie. Świetny projekt pomoże ci uchwycić uwagę klienta i ją zachować.
3) Rozwój
W rynku internetowym nie zawsze chodzi o wystrojoną stronę z wodotryskami. Czasami trzeba zaoferować coś więcej. Aplikacje pomiędzy klientem a serwerem, aplikacje internetowe i bazy danych są przydatnymi elementami w dzisiejszym świecie biznesu, więc możesz ich potrzebować do kampanii marketingowych.
4) Marketing internetowy
Internet otworzył drzwi do niezliczonej ilości potencjalnych klientów. Internetowa kampania marketingowa może ci pomóc do nich dotrzeć przez zastosowanie PPC, SEO, optymalizacji przelicznika dotarcia, a nawet kampanii e-mail.
5) Multimedia
Jest więcej niż jeden sposób na dotarcie do klientów w dzisiejszych czasach. Prezentacja, która wykorzysta coś więcej niż tylko słowo pisane będzie o wiele bardziej skuteczna. Dźwięk, wideo, animacja i interaktywność są ważnymi narzędziami w prezentacji.
6) Public Relations
PR jest dobrym sposobem, aby rozpuścić informacje o swojej firmie lub produktach. Możesz wyrazić swój wizerunek w pozytywny sposób, bez konieczności „sprzedawania” ich na siłę. PR mogą zawierać informacje prasowe, wydarzenia, eventy, sponsoring, artykuły w prasie i wiele więcej.
7) Zarządzanie projektami
Możesz zaplanować strategię jaką chcesz, ale zanim zaimplementujesz kampanię marketingową, to wszystko na nic. Potrzebujesz dobrego zarządzania projektem by zobaczyć całość. Zarządzanie projektem rozpoczyna się od analizy potrzeb i zaplanowania kolejnych kroków alokacji zasobów, monitorowania i raportowania postępów.
8) Badania i analizy
Ogólniki i teoria nie stworzą Twojej kampanii marketingowej. Twoja strategia musi być oparta na solidnych badaniach i analizie w celu opracowania zachowania rynku docelowego i rozpoznania rynków, których inaczej nie mógłbyś rozpoznać.
9) Zarządzanie siecią
Silna obecność w Internecie jest konieczna dla udanej kampanii marketingowej, ale musi to być zrobione dobrze. Architektura sieci, analizy i monitorowanie, tworzenie treści, zarządzanie i optymalizacja są niezbędnymi komponentami solidnego zarządzania siecią.
10) Spójność
Najlepszym sposobem na utrzymanie silnej kampanii marketingowej jest połączenie wszystkich tych elementów w jedną strategię albo skorzystanie z jednej firmy marketingowej. Jeśli twój outsourcing będzie polegał na zatrudnianiu dziesięciu różnych firm, twoja marka i wizerunek na tym ucierpi. Twoja firma PR może chcieć iść w jednym kierunku a agencja reklamowa może mieć zupełnie inne pomysły. Najlepiej jest wciągnąć te wszystkie elementy pod jeden dach i wtedy dopiero twoja kampania marketingowa będzie miała szanse powodzenia.