Czy Twój Plan Marketingowy Zda 10-cio Punktowy Test?

Wzorowy marketing, w jakiejkolwiek formie, zawsze spełnia pewne kryteria. To jest to, co go czyni wzorowym. Poniższe 10 punktów pomogą ci sprawdzić, czy twój marketing zda test. Rzucam wyzwanie sprawdzenia jednego z twoich ostatnich ogłoszeń, promocji lub innej marketingowej czynności, żeby zobaczyć jak wypadnie.

 

1. Czy jest ukierunkowane na rozwiązanie czy korzyść, którą dostarczasz?

Za często ogłoszenia po prostu jedynie wyszczególniają produkty lub usługi. Nie każ klientowi, żeby sam musiał wydedukować, jak twój produkt lub usługa może mu pomóc. Powiedz im to wprost.

2. Czy posiada jedną, jasną wiadomość?

Jaka jest ta JEDNA wiadomość, którą chcesz przekazać? Upewnij się, czy nie jest zakopana w natłoku wiadomości, bo może nie zostać wyłapana.

3. Czy jest ukierunkowana na jedną, ściśle określoną grupę docelową?

Czy wiesz, do kogo komunikujesz wiadomość? Upewnij się, że obrałeś jedną, ściśle określoną grupę docelową – to jest jedyny sposób, żeby dobrze zaadresować i trafić do potrzeb tej grupy.

4. Czy jest napisana językiem, który używają klienci?

Jeśli chcesz, żeby twoja wiadomość wywołała odpowiedni rezonans u twoich klientów, musisz się upewnić, że mówi językiem, którego zawartość i ton są takie same, jakiego używają klienci, do których jest adresowana.

5. Czy prezentuje twoją Unikatową Propozycję Sprzedaży?

To jest ta JEDYNA rzecz, która wyróżnia cię ze wszystkich innych produktów lub usług, które klienci mogliby kupić, żeby zadowolić swoją potrzebę. To jest to, co jest unikatowe, wyróżniające się i wartościowe w twoim produkcie lub usłudze. Najlepiej, jak będziesz to przekazywał w sposób jasny i dobitny we wszystkich swoich działaniach.

6. Czy posiada jeden najbardziej zauważalny punkt skupiający uwagę?

Czy widziałeś kiedyś reklamę zapakowaną taką ilością informacji, że nie wiesz gdzie masz skupić uwagę? Twoi klienci też nie będą wiedzieli, jeśli wtłoczysz za dużo w twoje materiały promocyjne.

7. Czy precyzyjnie komunikujesz twoją osobowość?

Zapewne, twoja działalność ma określoną, twoją własną osobowość, którą powinieneś odwzorowywać. Chcesz zapewne, żeby twoi klienci czuli, jakby cię znali. Jeśli będziesz zmieniać swoją osobowość co tydzień, nie przyjdą, żeby cię poznać i wzbudzić zaufania. Konsumenci kupują od tych, których znają i którym ufają.

8. Czy daje klientom więcej niż jeden powód do działania?

Nie każdy jest gotów kupić, wybierając pierwszy z brzegu powód do działania, gdy zobaczy twoje ogłoszenie. Upewnij się, że dajesz im dodatkowy powód, albo na zawsze ich stracisz.

9. Czy daje klientowi więcej niż jedną możliwość działania?

Udostępnij i ułatw klientom podejmowanie działania. Po co komu adres mailowy czy strona internetowa, jeżeli nie ma dostępu do komputera, bo jest daleko od biura, ale potrzebuje natychmiast więcej informacji. Stracisz klienta. Nie pozwól, by to się stało.

10. Czy posiadasz określony cel dla twojego marketingu?

Jeśli nie wiesz, co twoje działanie marketingowe ma osiągnąć, jak się dowiesz czy odniosło sukces? Zawsze miej plan i cel do wszystkiego, co robisz. W ten sposób możesz zaprojektować coś, co sprawdzisz czy jest skuteczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *