Co powinien wiedzieć dobry przełożony?
Nie ma przełożonego, który by pamiętał o spełnieniu wszystkich poniższych punktów. Często o czymś zapominamy w „ferworze walki”. Odśwież swoją wiedzę i doświadczenie.
1. Zwołój zebrania regularnie
2. Nigdy nie obiecuj czegoś, czego nie możesz dotrzymać
3. Nie obiecuj więcej, niż możesz dostarczyć
4. Daj klientowi więcej, niż się spodziewa
5. Obsługując klienta, uważaj na detale
6. Nie zaniedbuj znaczenia posiadania dobrej recepcjonistki/ty.
7. Weź odpowiedzialność na siebie za zaniedbania twoich pracowników
8. Nie odkładaj podejmowania decyzji
9. Deleguj upoważnienia
10. Daj pracownikom odpowiedzialność i autorytet
11. Egzekwuj od niego odpowiedzialność za rezultaty
12. Powiedz mu, co chcesz osiągnąć, ale pozostaw mu wybór jak to osiągnąć
13. Skoncentruj się na rezultatach, które mają być osiągnięte – nie metody użyte
14. Daj im kredyt uznania za wykonaną pracę
15. Nagradzaj go publicznie
16. Krytykuj go sam na sam
17. Pochwal zanim skrytykujesz
18. Panuj nad emocjami kiedy krytykujesz kogoś
19. Ukryj swoje rozkazy pod przykrywką sugestii lub próśb
20. Nie uogulniaj – bądź konkretny
21. Jeżeli złożyłeś dyspozycję słownie, poproś o jej powtórzenie
22. Podsuń swojemu przełożonemu rozwiązanie a nie problem
23. Zapominaj i przebaczaj
24. Dobrze poinformowany pracownik jest lepszym pracownikiem
25. Zacznij szkolić swojego asystenta, który mógłby Ciebie zastąpić
26. Podejmuj kroki zaprzestania powtarzania się tych samych błędów
27. Regulanie szkol pracowników.